Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

ΒΛΑΒΗ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ του Αστρινού Τσουτσουδάκη *

πηγή : http://www.onestory.gr/post/28513982229

ΒΛΑΒΗ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ

του Αστρινού Τσουτσουδάκη *

Η κυρία Ευτέρπη νομίζει ότι λείπω και τινάζει πάλι τα χαλιά της πάνω από το μπαλκόνι μου. Όλοι οι καυγάδες μας στο βρόντο πάνε, δεν παίρνει χαμπάρι η αφιλότιμη. Να γυρίσει όμως πίσω το παιδί μου με το καλό και θα την κανονίσω εγώ. Όχι όμως σήμερα, δεν έχω αντοχή ούτε τα πόδια μου να σύρω. Έμεινα μέσα όλη την μέρα, αγκαλιά με την κακάσχημη αντίκα που παριστάνει την τηλεφωνική συσκευή. Κληρονομιά από τον μακαρίτη τον πεθερό μου. Αφού του άρεσε τόσο πολύ, ας την έπαιρνε μαζί του. 
Και που να πάω δηλαδή μέσα στο κρύο ; Ο κύριος Λεωνίδας είχε κενό στις παραδόσεις του και μου έφερε ότι χρειαζόμουν. Όμορφα μάτια, μεγάλες πλάτες, στενή μέση και ελαφρύ μαύρισμα που κρατάει ακόμα από το καλοκαίρι. Αυτός δεν είναι μπακάλης, υπερπαραγωγή είναι. Κλείνει το μαγαζί κάθε βράδυ και καρφί για το γυμναστήριο. Κάθε φορά που έρχεται, μου ρίχνει κάτι ματιές άλλο πράγμα. Λες να με γδύνει με τα μάτια του ; Ευτυχώς που φοράω τα καλά μου εσώρουχα. Κι εγώ όμως είμαι καλή για την ηλικία μου. Μα ποια ηλικία καλέ ; Ούτε τα σαράντα δεν έχω πατήσει ακόμα. Κι αν μαζέψω τα λεφτά για την πλαστική, ούτε εικοσάρα δεν θα πιάνει μία μπροστά μου. Δεν φταίω εγώ, εκείνος ο σκιτζής ο παιδίατρος φταίει με τις θεωρίες του για τον θηλασμό. Η μικρή μου Νεφέλη δηλαδή τι έπαθε μόνο με το αγελαδινό γάλα που έπινε ; Με φάγανε να αφήσω την δουλειά μου κι εγώ η χαζή τους άκουσα. Αλλά και χωρίς βοήθεια τι θα έκανα με μωρό παιδί στην κούνια ; Και τώρα Χριστέ μου το αφήνω να τρέχει μόνο του κι εγώ δεν ξέρω που. Μα γιατί το υπουργείο δεν καταργεί επιτέλους αυτές τις εκδρομές ; Τόσα ακούμε κάθε μέρα. Μήπως έχει βλάβη το δίκτυο ; Μπα, ο ήχος στο ακουστικό ακούγεται κανονικός. 
Και το κινητό μου έχει φουλ σήμα. Γιατί όμως δεν με παίρνει τηλέφωνο ; Να έπαθε κάτι το παιδί μου και δεν ξέρουν πως να μου το πουν ; Σύνελθε Αμαλία, μην βάζεις συνέχεια το κακό στο νου σου ! Και αν του τέλειωσαν οι μονάδες και περιμένει να τον πάρω εγώ ; Αποκλείεται δεν το κάνω, θα μου βάλει πάλι τις φωνές πως τον λένε μαμμόθρεφτο οι φίλοι του. Λες και είναι κακό αυτό. Σαν την μάνα σου βρε που θα βρεις άλλη να σ’ αγαπάει τόσο ; Μήπως χρειάζεται λεφτά, τι θα κάνει με άδειες τσέπες εκεί στον ξένο τόπο ; Μίλησα νωρίτερα με τους καθηγητές και τους φίλους του και ήταν μια χαρά. Αλλά όσα βάζει η ώρα δεν τα βάζει ο χρόνος όλος. Ευτυχώς μου υποσχέθηκαν ότι δεν θα του πουν ότι πήρα. Κάλεσα και στο ξενοδοχείο και ρώτησα αν έχει επιστρέψει το Γυμνάσιο από την Κρήτη. Ευτυχώς όχι ακόμα μου απάντησαν αλλά δεν το πολυκατάλαβα αυτό, μπορεί να πήρα λάθος νούμερο. Τώρα είναι ήδη περασμένες δέκα, θα κοιμάται και δεν θέλω να τον ενοχλήσω. Καλύτερα να ξεκουραστεί για να είναι φρέσκος αύριο. Μου είπε ότι τους ξυπνάνε πολύ πρωί για να προλαβαίνουν να βλέπουν τόσα μέρη. Σε λίγο θα γυρίσει ο πατέρας του από την δουλειά και θα έχω κάποιον να πω μια κουβέντα. Τις φίλες μου τις αποφεύγω, πέρυσι που πήγαν τα δικά τους παιδιά εκδρομή εγώ τις κορόιδευα. Που πήγε τώρα μόνο του δεκαπέντε χρονών παιδάκι ; Τους προσέχουν οι συνοδοί τους ή τους παράτησαν και το έχουν ρίξει στην διασκέδαση ; Έχω αφήσει και τα πράγματα ακόμα στο πάτωμα, δεν νομίζω ότι θα τα χωρέσει όλα το ψυγείο. Πρέπει να προλάβω να μαγειρέψω για αύριο που θα γυρίσει πεινασμένο. Κάτσε να σιγουρευτώ ότι δεν ξέχασα τίποτα. Ο μουσακάς που του αρέσει, τα ντολμαδάκια που μου ζητάει καιρό και οπωσδήποτε μερικά μπιφτέκια γιατί είναι πάνω στην ανάπτυξη του. Α, να προσέξω τον φούρνο να μην μου αρπάξει η σπανακόπιτα. Πλάκα έχω με τις μπύρες, τι τις πήρα αφού κανείς μας δεν πίνει ; Άκουσα ότι κάποιοι συμμαθητές του έχουν δοκιμάσει αλκοόλ και τσιγάρο, αλλά δεν έδωσα σημασία. Σιγά μην το πιστέψω. Είναι δυνατόν από τέτοια ηλικία ; Ας μην το σκέφτομαι, εγώ ξέρω καλά τι ανατροφή του έχω δώσει. Μπα σε καλό μου πάλι απόψε. Η κολόνα του σπιτιού μου έχει γείρει στον καναπέ και προσποιείται ότι είναι εδώ. Ξύνεται και ρεύεται προσπαθώντας να βολέψει το χτισμένο με αμέτρητες θερμίδες κορμί του που ξεχειλίζει από το σώβρακο. Αν ζούσε ο Πραξιτέλης θα τον έπαιρνε για μοντέλο, αρκεί να ήθελε να κάνει τον Ερμή του χοντρό. Πολύ χοντρό ! Που να βρίσκεται άραγε ο άνδρας που ερωτεύτηκα πριν από τόσα χρόνια ; 
Δεν μου βγάζεις από το μυαλό ότι έγινε κάποιο μπέρδεμα στην εκκλησία πάνω στην αναμπουμπούλα. Σίγουρα πάντως από αυτόν πήρε την τεμπελιά ο γιος μου. Εμείς στην οικογένεια μας είμαστε όλοι εργατικοί. Μα γιατί δεν με έχει πάρει ακόμα τηλέφωνο ; Ελπίζω να τελειώσει γρήγορα ο αγώνας που παρακολουθεί. Δεν πρέπει να ξενυχτήσει γιατί έχει να παραλάβει αύριο το παιδί από το αεροδρόμιο. Θα τον βάλω νωρίς για ύπνο και θα συνεχίσω τις δουλειές μου. Εγώ δεν πάω, δεν αντέχω την αναμονή μέχρι να δω το αεροπλάνο να προσγειώνεται. Είναι και χειμώνας και δεν ταιριάζει να φοράω γυαλιά ηλίου. Ας δακρύσουν οι άλλες μανάδες. Ναι, έτσι μπράβο, κατέβαινε πιο δυνατά, σούταρε αγόρι μου, μην τους λυπάσαι, κτύπα τους, ναι βάλτο … Γκολ ! Μπράβο σου παικταρά μου ! Κρίμα βρε Μανώλη μου, που να ξέρω ότι παίζει στην αντίπαλη ομάδα ; Σκούπισμα, συγύρισμα, να μαζέψω το τραπέζι, να βάλω πλυντήριο και να βγάλω τα σκουπίδια πριν αρχίσουν να μυρίζουν. Όλα από μένα περνάνε εδώ μέσα. Τρέχω σαν την παλαβή όλη μέρα και δεν τους προλαβαίνω. Να δω τι θα κάνουν άμα σηκωθώ να φύγω και τους παρατήσω. Κάπου διάβασα ότι η νοικοκυρά που έχει μόνο δύο χέρια είναι στην πραγματικότητα ανάπηρη. Φυσικά σε ένα όμορφο κόσμο μαγικό κι αρσενικά πλασμένο. Ο Νικολάκης μου ξέρει τα πάντα για το νοικοκυριό αλλά βαριέται. Καλύτερα. Δεν φτάνει που μια μέρα θα μου τον τυλίξει καμιά σουρλουλού, να τον βάζει να της κάνει και τις δουλειές ; Είμαι τόσο κουρασμένη που έπαψα προ πολλού να σκέφτομαι. Κι όταν δεν σκέφτομαι, δεν ανησυχώ κιόλας. Και γιατί παρακαλώ ; Ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία είμαι που το παιδί της πηγαίνει πολυήμερη. Τι θα κάνω δηλαδή όταν τον καλέσουν φαντάρο ; Ε όχι, εγώ είμαι άνετη, θα ξαπλώσω τώρα λίγο να χαλαρώσω. Μόνο να χαμηλώσω κι άλλο την τηλεόραση, μπορώ κι από τα χείλια τους να καταλάβω τι λένε οι ηθοποιοί. Το κουδούνισμα του τηλεφώνου μου τρυπάει τα τύμπανα, δεν θυμόμουν ότι το είχα δυναμώσει τόσο πολύ. Έλα επιτέλους βρε παιδάκι μου ! Μα τι κάνεις όλη μέρα και δεν σκέφτηκες να με πάρεις ένα τηλέφωνο ; Σου έκανα κάτι η κακομοίρα και θέλεις να με σκάσεις ; Περνάς καλά ; Έφαγες τίποτα ή είσαι ακόμα νηστικός από το πρωί ;

Ο Αστρινός Τσουτσουδάκης είναι καθηγητής Φυσικής κι εργάζεται στη Δημόσια Εκπαίδευση. Ανάμεσα στις άλλες ασχολίες του καταγράφει, εν είδει χρονογραφημάτων, τις εμπειρίες του από την καθημερινή σχολική πραγματικότητα.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις